23 Ocak 2010 Cumartesi

Hayal Dükkanı

Bilgisayarım şapkalı a yapmayı reddettiği için çok üzülüyorum. Virüsler sebebiyle de başka bir yere giremeyince kopyalayamadım. Bu güzel iki kelimeyi böyle yazdığım için üzgünüm. İleride değiştirirsem bu satırların burada bir işi olmayacak biliyorum ama kalsınlar istiyorum neler çektiğimin kanıtı olarak.

İlk okuduğum kitap "Tonton Ali" serisinden idi. Geçenlerde sordum soruşturdum benim gibi çocukken Tonton Ali okuyanların hepsi tombul, Cin Ali okuyanların ise hepsi incecik fidan gibi idi. Bana bunu yaptığı için öğretmenimi affedebilir miyim acaba dedim. Sonra sevgili ağabeyimin koliler halinde gönderdiği kitapları okumakla geçti çocukluğum. Okumayı öğrenince "Yazın ben gelinceye kadar bitir bunları!" dediği bir kutu kitap vardı ki canıma minnetti. O kitaplardan sonrasına, benim çocuk kitaplarını bitirip, Dede Korku'u geçip, Reşat Nuri, Yakup Kadri serilerini tamamladığım, ilk polisiye romanı çok sevdiğim ve muhtemelen İntiba ile Sergüzeşt arasında olduğum zamanlara denk geliyor bu kitabı ilk okuyuşum. Okuyacağım kitapları değilse de listesini gönderen ağabeyim (bu kelimeyi böyle yazmak çok zevkli imiş) "Al bakalım sana eğlencelik" demişti. Sonra Mevlana İdris'in yazdığı her şey benim eğlenme anlayışıma

Birisi kitaplığımdan alıp götürüp geri getirmediği için yarım kalan eğlenceme yıllar sonra devam etme kararı alıp sonra da yanımdan ayırmadığım kitaplara ekledim onu.

Arkasında diyor ki "Gerçeğe hayal ettiğiniz kadar yaklaşabilirsiniz ve zaten gerçekler hayallerin katı halidir." Buna inanmıyor olabiliriz yine de içindeki hayallerden birkaçına en azından  gönülden katılmalıyız.

"Sabah akşam patetes kızartması yeseydim. Yanında ayran ve babam olsaydı. Ayranım bitince babam tekrar doldursa ve hayat böyle devam etseydi."

"Mars'ta kayak yapmak isterdim. Çünkü bir defa Dünya'da yaparken düştüm ve kalçamı kırdım."

"Kocaman bir fırınım olsaydı. Aç ve yoksul bütün insanlara o fırından he gün sıcak ekmek verseydim. Ekmeğim hiç bitmeseydi."

"İki kalpli olmak isterdim. Kalbimin biriyle üzülürken diğeriyle sevinebilirsem aynı zamanda hem sevinebilir hem üzülüebilirim. Bu şekilde zamandan da tasarruf edebilirim."

1 yorum:

POSTACI dedi ki...

Buyrunuz: â Â

Selam ederim.