13 Temmuz 2010 Salı

Elementary Turkish

Bu seviyede ne öğretiyorlarmış diye merakla aldım kitabı. Otobüste çok eğlendim okurken. Kırk üç yıl önce yazılmış olmasını göz önünde bulundurmaya çalışsam da çok keyifliydi bence. İki yıl boyunca Türkçe dersi almış insanları biliyorum onlar ancak bu cümleleri kuruyorlar. Bu seviyeye zor geliniyor sanırım.

Gelmek çok kolay Coming (to come) (is) exteremely easy.
Bilmek güç. Comprehension (knowing, to know) (is) difficult.

Fahrünnisa gitti.


Onu kim anladı? Onu ben anladım.

Geç geldiniz, Ahmet! -Evet, çok geç geldim.

Hoş geldiniz Ahmet!  -Hoş bulduk Mehmet!

Gelsin! Bunu alsin!  -Let him (her,it) come here! Let him (her, it) take this! (If only he would... I wish that he would... It would be a good thing if he would... etc)




Gitmeli degil miydik? Gitmek mecburiyetindeydim.

Hiç yorum yok: