4 Temmuz 2010 Pazar

Dünyanın İlk Günü-Beyazıt Akman

Böyle bir kitabı nasıl okuduğumu merak edebilirsiniz. Ben de bilmiyorum. Arkadaşım "Bak bunu okuyorum." diye gülerek gösterdikten birkaç saat sonra "Amaaan okuyamıyorum bunu." diye fırlattı kitabı. Merak ettim.

Kapağa Chicago manzaralı fotoğrafını koyan yazara baktım önce. Neler yapmış diye baktım. Sonra çevirip kapaktaki iddiaya baktım tekrar: Osmanoğulları'nın öyküsü hiç böyle anlatılmadı.

Kitap beni çok eğlendirdi. Öncelikle hakkını teslim edip onu söyleyeyim. Hadi yüksek perdeden milliyetçiliğini vs bir yana bırakayım da İkinci Mehmet'in Molla Gürani ile olan diyalogları Amerikalı öğrenciler ile hocaları gibiydi. "Hocam bundan dolayı böyle di miii?" gibi bir soruya verilen "Aferin sana Mehmet. Beş verdim." kıvamında cevaplarla doluydu kitaptaki birçok bölüm. Arada şimdiki zamana (yazım aşamasına) dönüp Beyazıt ne kadar bilgili bir insanmış onu görüyoruz. Kendini alttan alttan pazarlamasına göz yumuyoruz. Çünkü kitap çok eğlenceli. Sinir bozucu derecede. Yeniçeriler süper kahramanlar hem. Sırf bunun için bile okunur kitap. Cüneyt Arkın filmi tadında sahneler. Biraz Batı etkisi olduğu için bazıları Malkoçoğlu mu Spiderman mi karıştırabilirsiniz.

Fiziksel özellikleri dışında da süper olma sebepleri var tabii. Adaletsizlik, haksızlık, rüşvet yok. Çok acayip bir yer. En sevdiğim yerlerden birini anlatayım size: Padişah Mehmet, sarayda bir grupla toplanıp çalışıyor. Kitaplar yazılıyor vs. Bu grupta bir kız İtalyan bir adama İtalyan kadınların nasıl olduklarını soruyor. Adam, güzeller ama Türk kızları kadar değil diyor. Kız daha sonra nasıl giyindiklerini soruyor. Adam da daha dar ve açık giyindiklerini söylüyor. Kız da "Aaa dar ve açık kıyafetler bizimkilerden daha mı güzel ki? Siz de kendinize bizim kaftanlarımızdan alsanız ya." diyor. Adam ise dar pantolununa ve fırfırlı gömleğine bakıp utanıyor. Bir daha asla o kızın karşısına öyle çıkmamaya karar veriyor.

Türkiye'ye dönüyorum. Etrafımda bu kitaplardan okuyan bir sürü insan olacak. Merak edip okudukça size bu eğlenceli kitapları aktarmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok: