7 Eylül 2010 Salı

Birbirimizi Sevebilmek-Leo Buscaglia

Kitaplığımı temizledim. Yüz kadar kitabı isteyenlere verdim. Kimsenin istemedikleri de geri dönüştürülmek üzere çöpe gitmeyi bekliyor. Bunlardan bir tanesinden bahsedeceğim şimdi size.

Leo Buscaglia, "Dr Love" diye anılan bir adam. Yolu sevgiden geçen herkesle karşılaşmış. Benim çocukluğumda, kitabı satırların altını çizerek okuyacak kadar ergen olan abimle de karşılaşmışlar. Ben de okumuştum kitabı ama biz karşılaşmadık. Sonra bir gece ben onu rüyamda gördüm. Kitabın arkasındaki fotoğraftan daha farklıydı ama gördüğüm adam. Yıllar sonra, yani az önce, gördüm ki rüyamda gördüğüm adam o imiş. Çok acayip. Şimdi tekrar rüyalarıma girer diye korkuyorum.

Neyse. Size kitaptan bahsedeyim. Çocukken merakla okumuştum. Şimdi gözden geçirdim sadece. Kitaptaki bölümlerin isimlerini yazayım öncelikle, bir fikriniz olsun.

Sevgi dolu bir ilişki
Birbirimizi iletişim yaparak sevebilmek
Birbirimizi dürüstlükle sevebilmek
Birbirimizi bağışlamayla sevebilmek
Birbirimizi neşeyle sevebilmek
Birbirimizi kıskanç olmadan sevebilmek
Birbirimizi içtenlikle sevebilmek
Birbirimizi bazı uyarıcı öğütlerle sevebilmek
İnsan ilişkileri üzerine bir açıklama
İlişkiler yaşayan şeylerdir

"Bu nedenle, insanlarla ilginizi sevgi dolu bir ilişki şekline sokmayı istiyorsanız aşağıda anlatılanları gözden geçirebilirsiniz.
Beni sevdiğini sözlerinle, hareketlerinle ve jestlerinle sık sık göster. Bunu bildiğimi varsayma. Buna karşı utanç belirtileri gösterebilir ve gereksinimim olmadığını söyleyebilirim. Bu tepkilerime inanma ve ne olursa olsun beni sevdiğini yinele.
İyi yaptığım işler için bana kompliman yap. Başarısız olduğumda beni aşağılama, tersine bana güven ver. Olumlu takviye ve işimi takdir etmeler, başararılarımın yinelenmesini garanti eder.
Moralim bozuk, kendini yalnız ve yanlış anlaşılmış duyumsarsan bunları bana söyle. Seni rahatlatma gücüne sahip olduğumu bilmek beni kuvvetlendirecektir.
Neşe dolu fikir ve duyumsamalarını bana söyle. Bu, ilişkimize canlılık getirecektir.
Bana dokun, beni tut, beni kucakla. Fiziksel varlığım sevgi dolu olan bu sözsüz iletişimle daha bir canlılık kazanacaktır.
Suskunluklarıma saygı göster. Sorunlarıma, yaratıcılığıma ve ruhsal gereksinimlerime seçenekler çoğu kez sessizlik anlarımda sezinlenirler.
Bana değer verdiğini başkalarına göster. Sevgimizin başkaları önünde onaylanışı beni özel biri olarak gururlandırır. İlişkimizin güzel oluşunu başkalarıyla paylaşmak iyi olur."

Bu kitabı çok mu erken bir yaşta okudum acaba?

Hiç yorum yok: