18 Haziran 2010 Cuma

The Pilgrim's Progress

John Bunyan edebiyatçılığından ziyade iyi bir Hristiyan vaiz oluşuyla öne çıkmış. Bunyan yazarken iki parça halinde yazmış. Benim elimdeki halinde ise içindeki görsellerin listesi, giriş, metne dair notlar, bibliyografya, Bunyan'ın hayatına dair bilgiler ve sonra Pilgrim's Progess'in iki kısmı da var.

Metafordan, kinayeden geçilmiyor kitap boyunca. Önemli bir edebi eser olduğu için değil de Hristiyanlığa dair çok önemli bir eser olduğu için okudum ben bu kitabı. Bunun da etkisiyle belki kendimi bu kadar yorulmaya hazırlamamıştım. Edebi olarak herhangi bir tat aldığımı da söyleyemiyorum. İlk okuyuşum derste tartışmak içindi. Bir sınıf dolusu insanın ağzının suyu akarken ben "Pfff" diyemedim. İncil'den sonra en önemli kitap bu diyenler, bir Augustine bir bu diyenler... Şimdi tekrar okuyup acaba bir şey mi kaçırdım merakımı gidermek istedim. Hayır. Kaçırmamışım.

Aralardan çekip alacağım her kısım tek başına olabildiğinde anlamsız duracağı için alıntı da yapamıyorum. Bunyan'ın kitap için özür dilediği kısımdan biraz alalım.

"When at the first I took my pen in hand
Thus for the write I did not understand
That I at all should make a little book
In such o mode, nay I had undertook
To make another which when almost done
Before I was aware I this begun."

Hiç yorum yok: